Перехід на вегетаріанство допоможе впоратися з глобальним потеплінням?

Перехід на вегетаріанство - telegraf.com.ua Перехід на вегетаріанство - telegraf.com.ua

Вегетаріанство може врятувати планету від глобального потепління. До такого висновку прийшли вчені з Оксфордського університету, які опублікували результати своєї роботи в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Вчені провели дослідження, щоб з'ясувати вплив вегетаріанства не тільки на здоров'я людини, а й на клімат і економіку планети в цілому. Фахівці розглянули чотири типи сценарію: збереження поточної ситуації, зниження вживання м'яса, перехід на вегетаріанство і перехід на веганство (найбільш сувора форма вегетаріанства, що виключає споживання не тільки м'яса, але й молока, яєць та інших продуктів тваринного походження).

Моделі дослідження показали, що до 2050 року кількість шкідливих викидів може зменшитися на 29-70%, якщо людство буде дотримуватися певних дієтичних принципів, встановлених світовими організаціями охорони здоров'я. Крім того, зменшення споживання м'яса дозволить скоротити смертність на 5,1 мільйона осіб на рік, а перехід на веганство - зберегти щорічно 8,1 мільйона життів.

Згідно з результатами дослідження, більше 25% всіх викидів вуглекислих газів відбуваються в результаті виробництва продуктів харчування і до 80% - в результаті інтенсивного скотарства. Крім того, мільярди курей, свиней і корів, замкнених на фермах, виробляють величезну кількість метану як в процесах травлення, так і з виведеними фекаліями. Попередні дослідження показали, що кожна молекула метану в 20 разів ефективніша вуглекислого газу в процесі накопичення тепла в атмосфері.

В даний час обсяги викидів значно перевищують допустимі значення, що призводить до накопичення тепла в повітрі. Це тепло в свою чергу призводить до глобальної зміни клімату, засух, повеней, ураганів та інших катаклізмів.

Вегетаріанство може допомогти?

Вчені з'ясували, що для зміни поточної кліматичної ситуації необхідно збільшення споживання фруктів і овочів на 25%, і скорочення споживання червоного м'яса як мінімум на 56%. При цьому для кожного регіону ця кількість різна, відзначають вчені. Наприклад, жителям Сахари та інших південних країн доведеться їсти на 190% більше овочів і фруктів, а жителям США треба буде скоротити споживання м'яса на 78%.

Дослідження виявили також економічну вигоду від зниження споживання м'яса. За прогнозами вчених, на цьому можна заощадити від $ 1 до $ 31 трлн. «Прогнозовані вигоди, навіть беручи до уваги деяку неминучу невизначеність в нашій роботі, повинні стимулювати дослідників і політиків діяти в цілях поліпшення структури споживання», - йдеться в дослідженні.

Інші дослідження підтверджують користь вегетаріанства

Це вже не перше дослідження, яке говорить про користь вегетаріанства в питанні глобального потепління. Американське агентство з захисту навколишнього середовища також публікувало дані, згідно з якими, тваринницьке сільське господарство - найпотужніше джерело виділення тепла в атмосферу в США. За даними агентства, вирощування тварин для поїдання їх людьми є однією з головних причин зміни клімату.

Подібні дослідження проводили і вчені з Чиказького університету. Вони з'ясували, що перехід на вегетаріанство допоможе в поліпшенні клімату набагато більше, ніж перехід з звичайних машин на комбіновану модель Toyota Prius (автомобіль, що дає низький рівень забруднення). Дослідження вчених детально описують позитивні наслідки переходу на вегетаріанську дієту як для навколишнього середовища, так і для здоров'я людей.

Відмова від м'яса - шкода для здоров'я?

Однак не всі вчені вважають, що повне вегетаріанство корисне для здоров'я людини. На думку деяких дослідників, основна шкода вегетаріанства полягає в нестачі вітамінів при рослинному раціоні. Вегетаріанці зазвичай наводять аргументи, що соя і боби містять білок, який максимально наближений за амінокислотним складом до м'яса. Однак соя містить фітоестрогени, які погано впливають на гормональний обмін чоловіків. А товсті целюлозні оболонки бобових викликають підвищене газоутворення в кишечнику при спробах засвоїти білок з них.

Вчені з Німеччини зафіксували, що двоє з трьох вегетаріанців і 92% веганів страждають від дефіциту вітаміну В12, до браку якого особливо чутливі нервова і кровотворна системи. Таким чином, у завзятих веганів підвищений ризик розладів нервової системи, знижена міцність кісткової тканини і часто виникає анемія.

Тим часом вчені з Клініки Мейо в США вважають, що дотримуватися рослинної дієти можна тільки в тому випадку, якщо правильно її скласти. Людині необхідна присутність в організмі всіх поживних речовин і мікроелементів, тільки в такому випадку продукти будуть приносити користь і забезпечать здоровий стан.