Вчені знайшли вагітну динозавриху

Вчені знайшли вагітну динозавриху - tisamsebegid.ru Вчені знайшли вагітну динозавриху - tisamsebegid.ru

Гігантський тираннозавр, якого ви бачите в музеї - це хлопчик чи дівчинка? На це питання важко відповісти навіть палеонтологам, які все життя вивчають скам'янілості динозаврів, тому що по кістках важко визначити стать динозавра.

«Ми практично нічого не знаємо про статеву поведінку вимерлих динозаврів. Динозаври виразно вміли подавати сексуальні сигнали, але ми так і не знайшли точного способу відрізняти самців і самок », - каже Ліндсі Занно, палеонтолог з Музею природної історії в Північній Кароліні.

У 2005 р вчені університету Північної Кароліни імовірно знайшли мозкову кістку, що належала тиранозавру віком в 68 мільйонів років. Кість перебувала всередині стегнової кістки.

Мозкові кістки зустрічаються тільки у самок птахів в період кладки яєць. За хімічним складом вона помітно відрізняється від інших кісток.

Нещодавно вчені провели хімічний аналіз кістки, який підтвердив здогадку вчених. Всередині кістки був знайдений кератансульфат. Ця ж речовина зустрічається в медулярній тканині у страусів і курей.

Коли вчені виявили знахідку, візуальні докази свідчили, що в стегновій кістці міститься медулярна тканина. Але зовнішній вигляд може бути оманливим, тому що при деяких захворюваннях, наприклад, остеопорозі, у самців птахів виникає схожа картина. Тому для остаточних висновків довелося чекати хімічного аналізу.

Мозкові кістки погано зберігаються, тому вони рідко зустрічаються серед скам'янілостей. Це відкриття дасть вченим зачіпки для вивчення статевих відмінностей динозаврів, і як вони відкладали яйця.

«Ми зуміли достовірно визначити, що цей тираннозавр - самка. Це відкриває масу можливостей. Тепер, коли ми знаємо хімічні ознаки вагітного динозавра, нам необхідно більше відкриттів », - каже Занно.